15.10.23

Riisipuuroa toisella tavalla

 


Kalliin sähkön aikaan...

Sähkö on aikamoisen kallista, joten on mukava tehdä pidemmänkin haudutusajan tarvitsemaa ruokaa vähällä sähköllä!
❓ Onko aromipesä sinulle tuttu?  Useimmille ei.  Se oli muotia joskus kauan sitten. Oikeastaan se on styroxlaatikko (muotoiltu tahi ei), jonne sitten alkukeitetty ruoka laitetaan muhimaan kypsäksi.

Minun alkoi tehdä mieli riisipuuroa, mutta olen toivottoman laiska seisomaan kattilan luona vähän väliä sekoittamassa sitä.  Riisipuuron kypsyminenkin ottaa aikansa. (Juu, olen kokeillut riisihiutaleita, mutta ei ole mun makuun ne) Niinpä kaivoin esiin aromipesän!
Mittasin kattilaan (minulla pieni kasari, josta varsi otettu pois) 1dl vettä, 5dl maitoa ja 1dl (tummaa) riisiä. Keitin niitä n. 5min. ihan normisti kattilassa. Sitten kansi kattilan päälle ja kattila aromipesään.



 Laitoin vielä pyyhkeen varmistamaan lämmön kestävyyttä.



Aromipesä kunnolla kiinni ja siellä se puuro muhi kypsäksi.



Oiskohan ollut vajaa 4h, kun sitten tuntui, että on ruoka-aika. Pesä auki, pieni puuron sekoitus ja lisäsin hiukkasen suolaa ja uusi sekoitus. 

                          

Valmista! Sitten vaan syömään. 😋







1 kommentti:

  1. Muistan että meillä oli tuollainen aromipesä kun olin lapsi.

    VastaaPoista

Kommentoithan ajatuksella: "Niinkuin toivot muiden kohtelevan sinua, niin kohtele sinä muita."