Sattuuhan sitä - mullekin

 Joskus oma mielitekokin voi yllättää


Minä en yleensä tee jälkiruokia ja olen aika huono yleensäkin jälkiruokien suhteen. Tänään vaan yllätys tuli, kun alkoi tehdä mieli jotain hyvää ja raikasta jälkkäriä. Mulla oli pakkasessa karviaisia. Nautin niistä osan sellaisenaan (puolijäisenä) ja lopuista tein kiisselin.
👉  Tarvittiin karviaisia, vettä, sokeria ja maissitärkkelystä.

👉 Kattilaan vettä ja karviaiset. Keittelin sen aikaa, että karviaiset olivat kypsiä. Sitten satsi siivilän läpi ja uudelleen kattilaan. Lisäsin sokeria (ei paljoa, ettei tule liian makeaa) ja kiehautin kerran "ylös". Sillä aikaa sekoitin maissitärkkelystä veteen ja kaadoin sen purona" kiisselin joukkoon sekoittaen kaiken aikaa.  Pieni kiehautus ja valmista on. Kulhoon ja pinnalle ihan hiukan sokeria.
Minä nautin ihan sellaisenaan, mutta moni nauttisi tuon kanssa kermavaahtoa tms. 😋

2 kommenttia:

  1. Minä keitin joku aika sitten kiisseliä tyrnimarjoista ja omenan lohkoista. Kyllä tuli herkullista!

    VastaaPoista
  2. Otsikoin tuolla tavalla, sillä mä teen kiisseliä ehkä pari kertaa vuodessa...

    VastaaPoista

Kommentoithan ajatuksella: "Niinkuin toivot muiden kohtelevan sinua, niin kohtele sinä muita."