Pikkujuttuja, mutta samalla isoja juttuja

 


Kävin vähän isommassa kaupassa. Olin leipähyllyn äärellä etsimässä sopivaa leipää, kun huomio kiinnittyi äitiin kahden pienen lapsen kanssa. poika, ehkä 4-5vuotias, halusi tietynlaista leipää. ”Äiti, osta tätä leipää, kun me tykätään siitä. Äiti kiltti, ostathan?!” Poika katsoi äitiään, joka vastasi ilmeisen väsyneenä: ”En osta. Haetaan tuolta tuota parempaa leipää.” Äiti näytti pitävän vaaleasta leivästä enemmän… Tiedätkö, jos minulla olisi ollut käteistä rahaa, olisin pienelle pojalle ostanut ne tummat leivät, jotka olivat vielä tarjouksessakin. Jotenkin se pienen pojan hellyttävän kaunis pyyntö, johon saatu kielteinen vastaus ja sen seurauksena suru pienen silmiin, kosketti kyllä.

Myöhemmin olin jo menossa kassan suuntaan, kun huomasin hyllyjen välissä nuoren kaverin pyörätuolissa katsomassa kaihoavasti ylähyllyllä olevaa tuotetta. Menin kysymään, voinko olla avuksi ja kyllähän minä voin. Nuorimies sai kaipaamansa tuotteen ja minä sain todella lämpimän hymyn kiitoksena. Niin pieni asia ja samalla niin iso.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kommentoithan ajatuksella: "Niinkuin toivot muiden kohtelevan sinua, niin kohtele sinä muita."