Harmaata löytyy!


    Valistakaa nyt minua, hyvät ihmiset, miksi se harmaiden hiusten ilmaantuminen on joillekin melkein maailmanloppu? Miksi se on kamala asia, joka pitää kiiruusti piilottaa? 
Minusta hyvin monelle sopii erinomaisen hyvin harmaat hiukset!  Joidenkin kohdalla se värjääminen paremminkin tuntuu teennäiseltä. Liittyykö tämä asia ongelmaan oman iän suhteen? Vanheneminen on luonnollinen asia, jossa ei ole mitään piiloteltavaa; ei harmaantuvat hiukset tai rypyt tms. 
Ollaan aitoja ja iloitaan siitä, ettei meidän ole mikään pakko olla teennäisesti nuorempia kuin olemme.

2 kommenttia:

  1. Minä olen hyvin sinut ikäni (73v) kanssa. Silti taitava kampaajani värjää hiukseni muutaman kerran vuodessa. Näin olen tottunut tekemään vuosikymmenet. Se piristää kummasti mieltäni. Nautin kampaajanäynnistä edelleen ja askel nousee tullessa kumman kevyesti.,

    VastaaPoista
  2. Olen ihaillut anoppini kaunista vitivalkoista luonnonkiharaista tukkaa. Hän yritti joskus käyttää pesuainetta joka värjäsi hiukset violetin sävyiseksi. Onneksi hän itsekin huomasi ettei noita kauniita harmaita kannattanut peittää muulla värillä.
    Itse olen harmaantunut varsin nuorena. Kolmekymppisenä hiuksiini ilmaantui harmaita raitoja ja moni ihmetteli että onko kampaaja ne laittanut. Kerroin ne tulleen ihan Luojan luomana ja nyt olen liki harmaapää. En ole koskaan sitä kaihtanut tai värjyyttänyt pois. Se vain murehduttaa että hiukset ohentuvat kuten kaikilla isän puolen sukulaisnaisille on tapahtunut. Äitini kuoli niin nuorena etten tiedä oliko hänen sukunsa naisilla varhainen hiusten harmaantuminen.

    VastaaPoista

Kommentoithan ajatuksella: "Niinkuin toivot muiden kohtelevan sinua, niin kohtele sinä muita."